زندگی به سبک بکو

بارسا اسپانسر بکو 2014

بارسا اسپانسر بکو 2014

بکو اسپانسر بارسلونا

بارسا اسپانسر بکو 2014 برای برندینگ و کسب محبوبیت بیشتر در سراسر جهان، برند بکو چندین سال است با تیم بارسلونا، همکاری می کند.

بارسا اسپانسر بکو 2014

معرفی بکو

داستان تاسیس برند بکو، از سال 1955 شروع شده است. Beko Elektronik A.Ş. توسط Vehbi Koç ، موسس Koç Holding (که Arçelik A.Ş. ، شرکت مادر Beko ، در سال 1955 تأسیس کرد). در سال 2004، Beko Elektronik شرکت آلمانی الکترونیک Grundig را خریداری کرد و تا ژانویه 2005، Beko و نام تجاری رقیب ترکیه ای ویستل بیش از نیمی از تمام تلویزیون های تولید شده در اروپا را به خود اختصاص دادند.

در آوریل 2010، بخش الکترونیک بکو نام خود را Grundig Elektronik A.Ş گذاشت. Beko با طیف گسترده ای از کالا های متنوع کوچک و بزرگ، به عنوان رهبر بازار در اروپا رتبه بندی می شود. این برند سریع ترین رشد اروپا از سال 2000 تا 2016 را داشته است.

بکو، یکی از مارک های پیشرو در بازار خود در انگلستان است و در پنج سال گذشته، بزرگترین رشد را در آلمان، بزرگترین بازار لوازم خانگی اروپا، ثبت کرده است.

بکو، در برخی از کشور ها یک نام تجاری مقرون به صرفه است و محصولاتی مانند تلویزیون، یخچال، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی و … را تولید می کند. بکو در ژوئن 2014 لوگوی قدیمی خود را برای لوگوی جدید تغییر داد. بکو فروش محصولات خود را در مصر در سال 2014 آغاز کرد، جایی که در حال کسب محبوبیت و سهم بیشتری از بازار است.

تمایل بکو، برای نوآوری به نفع مشتریان و محیط زیست بوده است و راه طولانی را برای آنها به ارمغان آورده است. طی دو دهه گذشته بکو، بر نوآوری تمرکز کرده است تا زندگی مشتریانش سالم تر و راحت تر شود.

امروزه، Beko نام تجاری پیشرو در بازار کالا های اروپایی است و یک مارک جهانی است که در بیش از 140 کشور به فروش می رسد. همچنین این برند سریعترین رشد را در بازار عمده لوازم خانگی اروپا دارد. در طول این سال ها، بکو با باشگاه های مختلف ورزشی و سایر شرکت ها متحد شده است تا یک هدف را برآورده کند : الهام بخشیدن به مردم برای زندگی مانند یک حرفه ای.

بکو حامی رسمی لیگ های بسکتبال برتر ترکیه، ایتالیا و لیتوانی و همچنین جام جهانی بسکتبال FIBA ​​2014 در اسپانیا بوده است. بارسا اسپانسر بکو 2014 شریک باشگاه فوتبال اسپانیایی بارسلونا و باشگاه فوتبال بشیکتاش و باشگاه فوتبال ترکمنستان FC HTTU است. علاوه بر این، از سال 2008 یکی از بزرگترین تبلیغ کنندگان در لیگ برتر انگلیس بود، و حامی رسمی جام حذفی بود.

در نیوزلند نیز، بکو حامی اصلی Netball نیوزلند است. به علاوه بکو یکی از حامیان برتر Volley Lube هم می باشد.

 

درباره تیم بارسلونا (بارسا اسپانسر بکو 2014)

این باشگاه در سال 1899 توسط گروهی از فوتبالیست های سوئیسی، اسپانیایی، آلمانی و انگلیسی به سرپرستی خوان گامپر، شروع به کار کرد و به نوعی مروج فرهنگ و کاتالانیسم و کاتالان تبدیل شد، از این رو شعار “Més que un club” (“بیش از یک باشگاه”) به همین دلیل انتخاب شده است.

برخلاف بسیاری از باشگاه های فوتبال دیگر، هواداران مالک و اداره کننده بارسلونا هستند. بارسلونا یا به اختصار بارسا، چهارمین تیم ورزشی با ارزش 4.06 میلیارد دلار و ثروتمندترین باشگاه فوتبال جهان از نظر درآمد است و گردش مالی سالانه 840.8 میلیون یورو دارد. سرود رسمی بارسلونا “کانت دل بارسا” است که توسط Jaume Picas و Josep Maria Espinàs نوشته شده است. بارسلونا به طور سنتی با لباس هایی با سایه های تیره نوارهای آبی و قرمز بازی می کند که منجر به نام مستعار Blaugrana می شود.

در سطح داخلی، بارسلونا رکورد 75 جام را کسب کرده است : 26 لالیگا، 31 کوپا دل ری، سیزده سوپر کوپا اسپانیا، سه قهرمانی در کوپاوا دوارته و دو قهرمانی در کوپا دالیگا، و همچنین رکورد دار چهار رقابت اخیر نیز هست.

در فوتبال باشگاهی بین المللی ، این باشگاه بیست عنوان اروپایی و جهانی را از آن خود کرده است : پنج عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، چهار قهرمانی جام قهرمانان اروپا، یک رکورد مشترک پنج سوپرجام یوفا، سه رکورد جام حذفی بین شهری و سه بازی فیفا جام باشگاه های جهان. این باشگاه سال های سال است که با دیگر تیم معروف اسپانیایی، رئال مادرید، رقابت دارد و از مسابقات بین دو تیم به عنوان ال کلاسیکو یاد می شود.

بارسلونا یکی از پر طرفدارترین تیم ها در جهان است و باشگاه دارای یکی از بزرگترین رسانه های اجتماعی در جهان در بین تیم های ورزشی است. بازیکنان بارسلونا تعداد بی سابقه ای از توپ طلا (دوازده) و همچنین تعداد بی سابقه ای از جوایز بهترین بازیکن سال فیفا (هفت) را کسب کرده است.

در سال 2010، سه بازیکن که از طریق آکادمی جوانان باشگاه کار خود را آغاز کردند(لیونل مسی، آندرس اینیستا و ژاوی)، به عنوان بهترین بازیکنان جهان در جوایز توپ طلا فیفا انتخاب شدند. بارسلونا یکی از سه عضو بنیانگذار پریمیرا دیویسیون است که از بدو تاسیس آن در سال 1929 هرگز به همراه اتلتیک بیلبائو و رئال مادرید از لیگ برتر سقوط نکرده اند.

در سال 2009، بارسلونا اولین باشگاه اسپانیایی بود که موفق به کسب سه گانه قاره ای شامل لالیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا شد و همچنین اولین باشگاه فوتبال اسپانیایی بود که در شش دوره از شش مسابقه در یک سال، برنده شد. همچنین قهرمانی سوپرجام اسپانیا، سوپرجام یوفا و جام باشگاه های جهان FIFA. در سال 2011، این باشگاه دوباره قهرمان اروپا شد و پنج جام کسب کرد. این تیم بارسلونا، که تنها در چهار سال زیر نظر پپ گواردیولا چهارده جام کسب کرد، از نظر برخی در این ورزش بزرگترین تیم تاریخ است.

بارسلونا با کسب پنجمین جام قهرمانی خود در لیگ قهرمانان اروپا در سال 2015، به اولین باشگاه فوتبال اروپایی در تاریخ تبدیل شد که دو بار به سه گانه قاره ای دست یافت. پردرآمدترین تیم ورزشی جهان، در سال 2018 بارسلونا اولین تیم ورزشی با متوسط ​​دستمزد تیم اصلی بیش از 10 میلیون پوند (13.8 میلیون دلار) در سال شد.

با همه این موفقیت ها و رکورد ها، بارسلونا نیز مانند باشگاه های دیگر، برای تامین هزینه ها و سایر موارد به اسپانسر نیاز دارد. یکی از اسپانسر های بارسلونا، بکو است.

بارسلونا اسپانسر بکو

بکو اسپانسر بارسلونا

بارسا اسپانسر بکو 2014 به همکاری خود با بکو افتخار می کند. حمایت از باشگاه به عنوان شریک برتر برتر از سال 2014 و به عنوان شریک اصلی از سال 2018، آغاز شده است. این مشارکت یک برند بزرگ لوازم خانگی بزرگ را با یکی از محبوب ترین و مورد حمایت ترین باشگاه های فوتبال جهان گرد هم آورده است.

بکو، با باشگاه بارسلونا همکاری کرده است زیرا هم کسب و کار و هم باشگاه فوتبال ارزش ها و فلسفه یکسانی دارند – روح بازی، سرگرمی و آزادی همراه با این هدف که همیشه بهترین در جهان باشید.

مشارکت های قوی بکو با باشگاه ها و شرکت ها، بکو را به جهان گسترده تری از زندگی سالم متصل می کند. این مشارکت ها اهداف زندگی سالم بکو را در مقیاس جهانی تأیید می کند. از طریق شرکای بکو، حمایت از زندگی سالم و دموکراتیزه کردن زندگی سالم حتی قوی تر می شود.

مشارکت بکو با باشگاه بارسلونا ناشی از تمایل متقابل برای ایجاد تغییر در زندگی مردم در سراسر جهان است. تاریخ حمایت بکو و بارسلونا از یکدیگر برای قبل از کمپین Eat Like A Pro است اما همکاری این دو بعداً قوی تر شد.

بارسا اسپانسر بکو 2014 به عنوان یکی از مهمترین باشگاه های فوتبال جهان شریک کاملی در این ابتکار عمل است، علاوه بر این آنها در زمینه سلامت و تناسب اندام، به ویژه در سطح جوانان، کار مهم و آگاهی انجام می دهند. اینها همه ارزشهایی هستند که بکو بیش از 60 سال به آن اعتقاد داشت.

این مشارکت به خانواده های سراسر جهان اجازه دسترسی منحصر به فرد به عادات غذایی بزرگترین سوپر استارهای ورزشی جهان را داد. برای حمایت از این، بکو دستورالعمل های “Eat Like A Pro” را تهیه کرد، شامل دستور العمل های منحصر به فرد مورد تأیید متخصص تغذیه FC Barcelona، دکتر ماریا آنتونیا لیزراگا دالو بود. همچنین وب سایت Eat Like A Pro ایجاد شد، جایی که خانواده ها به طیف گسترده ای از فعالیت های سرگرم کننده، ترفندهای تغذیه سالم و دستور العمل ها دسترسی دارند.

جرارد پیکه، سفیر و ستاره باشگاه بارسلونا، Eat Like A Pro می گوید : “من خوشحالم که سفیر چنین کمپین مهم و پیشگامی هستم. با شروع رقابت از همان سنین پایین، اهمیت تغذیه و تغذیه سالم را درک کردم و اکنون به عنوان پدر دو فرزند احساس می کنم که اهمیت آن از همیشه بیشتر است. آمارهای جهانی پیرامون چاقی کودکان تکان دهنده است و هیچ نشانه ای از بهبود آن را نشان نمی دهد، به همین دلیل من مفتخرم که با بکو و باشگاهم برای حل این مشکل جهانی همکاری می کنم. ”

این توافقنامه جدید یک گام بزرگ در جهت پیش بینی برنامه استراتژیک تصویب شده توسط هیئت مدیره برای این وظیفه است و بخشی از هدف باشگاه است که به طور فعال به دنبال مناسب ترین شرکا برای ارزش ها و ویژگی های خاص خود برای یافتن بهترین قراردادهای بازاریابی ورزشی جهان در هر رده، می باشد. در نتیجه این توافق بود که، نشان Beko در جلوی کیت تمرین تیم اصلی ظاهر می شود و همچنین در پشت نیز همانطور.

این لوگو همچنان در آستین چپ نوار بازی باقی خواهد ماند، همانطور که از فصل 2014/15 اینطور بود. با این فرض که هر دو باشگاه بارسلونا و بکو ارزش های مشترکی دارند که ریشه در تمایل به ایجاد تغییر در زندگی مردم در سطح محلی و جهانی دارد، هدف از این برنامه کمک به مقابله با همه گیری جهانی چاقی کودکان با آموزش اهمیت والدین به کودکان است. یک رژیم غذایی سالم با برجسته کردن نحوه تغذیه قهرمانان ورزشی خود به منظور اجرای حداکثر.

علی کوچ، نایب رئیس هولدینگ کوچ، در کنفرانس مشترک مطبوعاتی با بارسلونا اعلام کرد : ورزش قدرت باورنکردنی دارد تا مردم را از طریق ارزش‌های مشترک گرد هم آورد، روحیه تیمی و چالشی که در ورزش جاری است سبب می‌شود تا روز به روز شرایط برند بکو نیز بهتر شود. از این رو افتخار می‌کنیم که باشگاه تیم فوتبال بارسلونا را در کنار خود داریم، بنابراین ما برای رشد جهانی و موفقیت هر چه بیشتر خود در سال‌‌‌های پیش رو می‌کوشیم.

بکو آگاهی از نام برند خود را به واسطه طرفداران جهانی باشگاه تیم فوتبال بارسلونا به صورت موثری افزایش داده و به صورت تخمینی این طرفداران به جمعیتی بالغ بر 300 میلیون نفر می‌رسند. برند بکو به خود افتخار می کند که جز سه برند نخست اسپانسر های عنوان شده در بین 13 کشور است که به وسیله کشورهای اروپای شرقی رهبری می‌شود و نیز بالاترین سطح حمایت مالی را دارند.

با توجه به اینکه با شروع فصل بازی‌ های باشگاه تیم فوتبال بارسلونا در فواصل سال ‌های 2014-15، زمانی که نخستین دوره حمایت مالی بکو آغاز شده بود، این شرکت رشدی پایدار در اسپانیا داشت و یکی از سه برند برتر بازار شد، بکو به همکاری خود با بارسلونا ادامه داد. برند بکو به عنوان برجسته‌ ترین برند مستقل لوازم خانگی، آگاهی در رابطه با برند خود را به خصوص در آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه، آفریقا و اروپای شرقی افزایش داده است.

جوزف ماریا بارتومئو رئیس وقت باشگاه تیم فوتبال بارسلونا، هنگام تمدید این توافق نامه، اضافه کرد : «امروز ما توافقنامه رسمی همکاری استراتژیک خود را با برند بکو، یک برند پیشرو در زمینه لوازم خانگی، جشن می‌گیریم. ما با یک رابطه نزدیک و قابل اعتماد که از سال 2014 آغاز شده با هم متحد شدیم.

طی این دوره موفقیت ‌های ورزشی باشگاه و تصویر جهانی ما با تصویر بکو، یکی ازشرکت‌ های پیشرو در زمینه کالاvهای مصرفی با بیش از 280 میلیون مصرف کننده در بیش از 100 کشور مختلف دنیا همراه شده است.

در نتیجه بکو در کنار Rakuten و Nike به یک شریک اصلی تبدیل خواهد شد. این شراکت با یک برند پیشرو همچون بکو در زمینه تولید لوازم خانگی، برند پیشگام نخبگان دنیای فوتبال محسوب می‌شود در حالی‌که ما نیز با توسعه پروژه‌های بزرگ سهام خود از جمله Espai Barça و پروژه‌ های استراتژیک را به عهده گرفته‌ ایم که باعث تقویت موقعیت و منحصر به فردی ما در یک سطح جهانی خواهد شد.»

در یک همکاری مشترک دیگر، فوتبالیست های جهانی مانند لیونل مسی، لوئیس سوارز، جرارد پیکه، آردا توران و مارک آندره تر اشتگن در یک فیلم کوتاه جدید در کنار انیمیشن های خود بازی می کنند، که پخش آن در سال 2016، در سراسر جهان آغاز شد.

به عنوان شریک برتر FC بارسلونا، بکو مفتخر است که انیمیشن های منحصر به فرد و بازیگوش ستاره های محبوب فوتبال را که در تبلیغات جدید این شرکت، در فروشگاه ها، ورزشگاه ها، در رسانه های اجتماعی برای ال کلاسیکو و در رسانه ها در هفته های آینده، به نمایش بگذارد.

The Official Partner of Play، نام این انیمیشن است و  بر اساس سبک فوتبال بارسلونا ساخته شده است که به طرز ماهرانه و تاکتیکی اجرا می شود، نوعی بازی که نشان دهنده روح واقعی فوتبال است. در Beko ، با ارائه لوازم خانگی سریع تر و کارآمد تر از افراد در پیش بردن زندگی شلوغ خود حمایت می شود تا هر روز زمان بیشتری برای “بازی” به خود اختصاص دهند.

شاید به نوعی بتوان گفت که انیمیشن The Official Partner of Olay ارزش های مشترک بکو و بارسلونا را زنده می کند و در یک موقعیت تجاری جدید جهانی قرار دارد. بکو معتقد است که این ارزش اصلی آنها را در بر می گیرد که نیاز های مصرف کنندگان خود را در اولویت کاری و تولید محصولات متنوع قرار دهند تا زندگی روزمره را برای همه افراد، آسان تر و بهتر کند.

علاوه بر این کمپین و همکاری مشترک، بکو، از سال 2014 حمایت بارسلونا را بر عهده داشت.

بکو یکی از سه شریک اصلی بارسا در کنار تامین کننده لباس نایک و شرکت تجارت الکترونیکی ژاپنی Rakuten است. همانطور که متوجه شدید، این اسپانسری فقط محدود به تامین هزینه ها نیست و کمپین های مشترک و سایر برنامه ها نیز بخشی از همکاری بکو و بارسلونا در طول این سال ها بوده است.

beko logo

کاهش هزینه قرارداد بکو با بارسلونا در سال جدید

وب سایت خبری اسپانیایی گزارش می دهد که برند لوازم خانگی بکو (نظیر ظرفشویی لباسشویی و … ) و لوازم الکترونیکی مصرفی ترکیه،بکو، شریک لباس تمرین باشگاه لالیگا برای فصل 2021/22 باقی خواهد ماند، اما ترجیح داده است به عنوان حامی آستین تیم فراتر از کمپین فعلی ادامه ندهد. در واقع، شرکت ترکیه‌ای بکو که در صنعت تولید لوازم خانگی فعالیت می‌کند، پیش از این اسپانسر روی آستین بارسا در بازی‌های رسمی نیز بود اما از این پس با کاهش مبلغ قرارداد، فقط اسپانسر لباس تمرین این تیم خواهد بود.

بر اساس گزارش 2Playbook، این قرارداد یک ساله باعث خواهد شد تا Beko با حدود 10 میلیون یورو (12 میلیون دلار آمریکا) مشارکت داشته باشد، که حدود 50 درصد از 19 میلیون یورو سالانه (22.9 میلیون دلار آمریکا) است که طبق قرارداد سه ساله منقضی می شود.

2Playbook همچنین خاطرنشان کرد که در معامله تعدیل شده بکو دارایی های دیگری که بخشی از قرارداد فعلی هستند از جمله قرار گرفتن در پشت زمینه مصاحبه و روی یکی از بنرهای تبلیغاتی که در کنار اهداف در نوکمپ نمایش داده می شود، وجود ندارد.

در صورت تأیید، کاهش درآمد تجاری یک ضربه مالی دیگر به بارسلونا است که اکنون بیش از 1 میلیارد یورو بدهی دارد (1.2 میلیارد دلار آمریکا).

بارسا اسپانسر بکو 2014 همچنین با مشکل در زمین همراه است. آنها هشت امتیاز از اتلتیکو مادرید، رهبر لالیگا عقب هستند و در اولین بازی مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه 4-1 از پاری سن ژرمن شکست خوردند.

شرایط بد بارسلونا چه از نظر مالی و چه نتیجه‌گیری باعث شده که این تیم در مذاکره با اسپانسر ها کوتاه بیاید. بارسلونا ناچار شد برای تمدید یک‌ ساله قرارداد با اسپانسر لباس تمرینش به مبلغ کمتری نسبت به قرارداد گذشته رضایت دهد.

نکته قابل توجه اینکه شرکت که سه سال است با بارسا اسپانسر بکو 2014 قرارداد دارد، قبل از پاندمی کرونا برای تمدید سه ساله قرارداد خود در حال مذاکرده بود اما، بحران دو سال اخیر و همچنین شرایط بد بارسلونا باعث شد که این شرکت کمی عقب‌نشینی کند. باید دید آیا بارسلونا می تواند از این بحران عبور کرده و با پرداخت بدهی اش اوضاع را بهتر کند یا خیر.

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *