اطلاعات

خرید ماشین ظرفشویی بکو یا بوش؟

بکو مارک یا بوش ؟

خرید ماشین ظرفشویی بکو یا بوش؟ کدام به صرفه تر است؟

بسیاری از کاربران ممکن است با این سوال مواجه شده باشند که خرید ماشین ظرفشویی بکو یا بوش کدام بهتر است؟ و ما در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم.

اگر برای خرید ماشین ظرفشویی قابل اعتماد به بازار مراجعه کرده باشید دو برندی که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید بکو (Beko) و بوش (Bosch) است.

هر دو برند در زمینه تولید لوازم خانگی شهرت زیادی دارند و هر دو تعدادی جایزه به خاطر کیفیت محصولات و بهره وری انرژی دریافت کرده اند. در حالی که بوش یک برند معروف است که بیش از یک قرن است شناخته شده است؛ بکو برندی تازه کار است که به سرعت جایگاه خود را در بازار بدست آورده است. در ادامه ما ظرفشویی های بکو و بوش را در کنار هم قرار می دهیم تا ببینید کدام مارک ظرفشویی بهتر است و بیشترین ویژگی ها را از جنبه های مختلف ارائه می دهد.

بکو مارک یا بوش ؟

 

مقایسه قیمت ماشین ظرفشویی بکو و بوش

قیمت ظرفشویی بکو در محدوده بسیار پایینی قرار دارد و گران ترین ماشین ظرفشویی های بکو را می توان با قیمت کمتر از بوش خریداری کرد. دو دمل از مقرون به صرفه ترین ظرفشویی های بکو Beko DDT25400XP و Beko DIS25841 هستند که می توان با قیمت پایین آنها را تهیه کرد.

ماشین های ظرفشویی بوش در بازه قیمت نسبتا وسیعی در دسترس هستند. برخی از ارزان ترین ظرفشویی های بوش دارای برچسب قیمت بیشتر از گران ترین ظرفشویی های بکو هستند. اما می توان گزینه های مقرون به صرفه مانند Bosch SHX3AR75UC 100 Series را پیدا کرد که باز هم در مقایسه با یکو از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

اگر به دنبال ماشین ظرفشویی مقرون به صرفه هستید به نظر می رسد که بکو انتخاب درستی باشد.

خرید ماشین ظرفشویی بکو یا بوش؟

مقایسه ماشین ظرفشویی بکو و بوش از نظر سطح سر و صدا

بکو تعداد زیادی ماشین ظرفشویی بدون سر و صدا با سطح دسیبل پایین را ارائه می دهد که به 39 دسیبل می رسد. بوش برخی از بی صدا ترین ماشین های ظرفشویی در بازار را دارد که سطح سر و صدای 44 دسیبلی یا کمی کمتر را ارائه می دهند. نمونه ای از این دستگاه ها ظرفشویی های سری 24 اینچ بوش است که دارای صدای 40 دسیبلی است.

در حالی که هر دو مارک عملکرد بسیار بی نظیری را ارائه می دهند؛ بوش دستگاه های بی سر و صداتری تولید میکند اما چون تنوع محصولات بوش بیشتر است در اینجا شاید برگ برنده در دستان بوش باشد.

طراحی

ماشین های ظرفشویی بکو از طراحی ساده و تمیزی برخوردار هستند که به راحتی در هر آشپزخانه ای ادغام می شوند و در انواع مختلفی از رنگ ها از استیل ضد زنگ، مشکی؛ سفید و مدل هایی که پنل های سفارشی دارند به بازار عرضه می شوند.

ماشین های ظرفشویی بوش هم براق و بدون حاشیه هستند و در چندین مدل از دسته های داخلی تا اسکوپ را به همراه دارند. در حالی که اکثر ظرفشویی های آن از جنس استیل ضد زنگ است در رنگ های سفید و سیاه موجود هستند. بوش همچنین دارای مدل هایی است که می توانند پنل های سفارشی را بپذیرند.

با توجه به اینکه ماشین های ظرفشویی تمایل ندارند از فرم استاندارد فاصله زیادی بگیرند و انتخاب ماشین ظرفشویی بر اساس طراحی به سلیقه خود کاربران بستگی دارد در اینجا بکو و بوش به یک اندازه برنده محسوب می شوند.

امکانات ماشین ظرفشویی بکو در مقابل بوش

حالا ما به آنچه که واقعا در ظرفشویی ها اهمیت دارد می رسیم؛ ویژگی هایی که دستگاه را قادر می سازد کار خود را انجام می دهد.

برای بکو ما ماشین ظرفشویی DDT39432X را مثال می زنیم، این دستگاه دارای:

  • اتصال Wi-Fi است و شما می توانید از طریق گوشی هوشمند خود آن را کنترل کنید.
  • فناوری SilentTech سر و صدای ماشین ظرفشویی را مهار می کند.
  • این دستگاه به طور کلی به صورت بی سر و صدا کار می کند و دارای سطح نویز 39 دسیبلی است.
  • 16 موقعیت برای قرار دادن وسایل مختلف ارائه می دهد.
  • 9 چرخه شستشوی متفاوت برای تمیز کردن آیتم های مختلف وجود دارد.
  • قفسه بالایی قابلیت تنظیم ارتفاع را دارد و انعطاف پذیری زیادی را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد.
  • جنس داخلی آن از استیل ضد زنگ است که در برابر لکه های آب سخت؛ خوردگی و سایش مقاوم است.
  • موتور اینورتر ProSmart دو برابر موتورهای معمولی بی صدا است و عملکرد بهتر را ارائه می دهد.
  • از لحاظ مصرف انرژی این محصول در بین بهترین ماشین های ظرفشویی 2019 قرار گرفته است.
  • قفسه سوم استاندارد برای بارگذاری ظروف چوبی، ظروف نقره ای، کارد و چنگال در دسترس است.

و برای بوش ما ظرفشویی SPX68U55UC 800 را مثال می زنیم؛ این دستگاه دارای:

  • قابلیت PrecisionWash است که سنسورهای هوشمند به طور مداوم پیشرفت چرخه را اسکن و بررسی می کنند.
  • سیستم RackMatic امکان تنظیم ارتفاع قفسه ها را در سه سطح مختلف می دهد.
  • شستسوی سریع امکان شستن ظرف های کمی کثیف را می دهد و زمان کلی شستشو را کاهش می دهد.
  • دارای 6 چرخ شستشو است.
  • 10 موقعیت برای قرار دادن ظرف ها دارد
  • InfoLight نور قرمز را ریو زمین می تاباند و اعلام می کند که ظروف آماده هستند.
  • گزینه ExtraShine با افزایش دما و زمان خشک شدن، آیتم ها را تمیزتر می کند.
  • گزینه Sanitize تا 99.99 درصد باکتری ها را از بین می برند و نتایج خشک شدن را بهتر می کند.
  • دارای گواهینامه Energy Star است.

با بررسی مواردی که در بالا اشاره شد باید گفت که هر دو برند دارای نوآوری های زیادی هستند اما بکو کمی بیشتر را ارائه می دهد.

بکو

جمع بندی

با در نظر گرفتن همه این جوانب؛  ماشین های ظرفشویی بکو ویژگی های کلی بهتری را ارائه می دهد و دارای گزینه های ارزان قیمت می باشد. اگر مشکل بودجه ندارید و می خواهید ماشین ظرفشویی گرانتر را خریداری کنید می توانید محصولات بوش را هم بررسی کنید. در نهایت این تصمیم با شما است که از کدام برند خرید داشته باشید.

با نگهداری مناسب ماشین های ظرفشویی بکو چیزی بیش از 10 سال عمر خواهند کرد و این باعث می شود که هزینه های تعمیر و نگهداری و حتی خرید یک دستگاه جدید را دور بزنید.

2.9/5 (8 نظر)

2 دیدگاه در “خرید ماشین ظرفشویی بکو یا بوش؟

  1. Malihe گفت:

    به نظر من بدون توجه به قیمت این دو برند، از نظر طراحی بکو کمی جلوتره ولی از نظر کیفیت ورق ماشین ظرفشویی بکو خیلی ضعیف هستش هر چی من دیدم اوراق تحویل دادن ،متاسفانه بخاطر تحریم از طرف کمپانی مربوط هیچ نظارتی توی واردات و حمل نیست و اکثرا مورد دار هستن، گارانتی هم که تو ایران بی معنیه

    1. admin گفت:

      به نظر ما باید از جای مطمئن خرید کنید به دلیل اینکه بله همه سالم تحویل نمیدن حتی بوش هم اگر از جایی بخرید که شناخته شده نباشه اوراق تحویل میگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *