اطلاعات

علت خنک نکردن یخچال بکو

خنک نکردن یخچال بکو

اطلاعات یخچال های بکو به شما کمک میکند تا خرید درستی داشته باشید. با مشکل سرد نکردن یخچال بکو مواجه هستید؟ دنبال این هستید که علت خنک نکردن یخچال بکو را پیدا کنید؟ نیازی به دور ریختن یا خوردن همه غذاها قبل از خراب شدن نیست. علت خنک نکردن یخچال می تواند به موارد مختلفی برگردد و تنها کافیست علت خرابی یخچال فریزر بکوی خود را شناسایی کنید و جهت رفع مشکل اقداماتی را انجام دهید.

علت خنک نکردن یخچال بکو

اطلاعات یخچال بکو

شناسایی مشکل خنک نکردن یخچال بکو

یک نوشیدنی را از یخچال بیرون بیاورید با لمس آن به سختی می توانید متوجه خنک بودن آن شوید. همچنین ممکن است به تازگی متوجه شده باشید که غذایی که در داخل یخچال گذاشته اید مثل سابق سرد نیست. چرا یخچال بکوی من به خوبی خنک نمی شود؟ آیا باید با تعمیرکار تماس بگیرم؟ یا کاری هست که بتوانم انجام دهم؟

در حالی که برخی از مشکلات خنک نشدن یخچال نیاز به کمک حرفه ای دارد، فعلا با تعمیرکارتماس نگیرید شاید خودتان بتوانید مشکل را حل کنید. با گوش دادن به صداهای عجیب و غریب یخچال که ممکن است نشان دهنده مشکل در فن کندانسور باشد شروع کنید. بررسی کنید که فریزر آب را یخ می کند یا خیر، آیا هم یخچال و هم فریزر سرد نمی شود؟ بسته به علت سرد نشدن یخچال خود روش های زیر می تواند کمک کننده باشد.

مطمئن شوید که یخچال فریزر بکو برق دریافت می کند

ممکن است خیلی ساده به نظر برشد؛ اما کابل برق ممکن است در پریز شل شده قرار گرفته باشد، یا کابل از جایی قطع شده باشد، مشکلات به این سادگی می تواند کل یخچال را از کار بیندازد. درب یخچال را باز کنید اگر چراغ روشن می شود؛ به این معناست که دستگاه شما برق دریافت می کند و می توانید به سراغ علت و راه حل های بعدی باشید. اما اگر چراغ روشن نشد مطمئن شوید که به درستی کابل را متصل کرده اید و سلامت کابل را بررسی کنید. اگر هنوز یخچال روشن نمی شود تابلو برق اصلی خود را بررسی کنید.

دمای محیط را بررسی کنید

دمای بیرون ممکن است مانع از عملکرد صحیح دستگاه شما شود، بخصوص اگر در جایی کانند گاراژ قرار داده شود. اگر فکر می کنید که این ممکن است علت خنک نکردن یخچال بکوی شما باشید پس دستگاه خود را جابجا کنید. فناوری نوآورانه محافظ فریزر بکو به شما این امکان را می دهد که دستگاه خود را در هر نقطه ای خانه قرار دهید. واحدهای فریزر بکو که دارای این فناوری هستند قادرند در دماهای پایین منفی 15 درجه سانتیگراد هم کار کنند.

bekoland یخچال فریزر بکو

ترک یا پارگی درزگیرهای درب یخچال بکو را بررسی کنید

هوای سرد داخل دستگاه شما باید به خوبی از دمای بیرون جدا شود. به همین دلیل لازم است که ترک یا پارگی درزگیزهای یخچال فریزر بکو را بررسی کنید. اگر موردی را پیدا کردید می توانید آن را تعویض کنید و در صورت تنظیم نبودن با استفاده از انگشتان خود درزگیر را در جای مناسب خود قرار دهید.

 از پر کردن یخچال فریزر بکو دوری کنید

یخچال و فریزر بکو مانند هر دستگاه هم رده خود برای اینکه به درستی کار کند به گردش هوای مناسب نیاز دارد. بارگذاری بیش از حد آن ممکن است جریان هوا را مسدود کند. اگر با مشکل سرد نکردن یخچال مواجه هستید و هوای خنک به برخی از قسمت های یخچال نمی رسد برخی از اقلام موجود در یخچال بکوی خود را بردارید و مطمئن شوید که جریان هوا به خصوص در نزدیکی دریچه ها محدود نمی شود.

از پر کردن یخچال فریزر بکو دوری کنید

علت خنک نکردن یخچال بکو چیه؟ تمیز نبودن کویل های کندانسور

کندانسور وظیفه مبادله حرارتی را به عهده دارد و گرمایی که دستگاه شما تولید می کند را به بیرون انتقال می دهد. اگر کویل ها با گرد و خاک پوشانده شوند نمی توانند به طور کارآمدی کار کنند. دستگاه خود را از برق بکشید و کویل هایی که ر پشت یا پایین دستگاه قرار دارد را پیدا کنید. با استفاده از یک برس نرم یا سری جاروبرقی خود گرد و غبارها را تمیز کنید. توجه داشته باشید که جاروبرقی باید قدرت مکش پایینی داشته باشد.

تمیز کردن کندانستور

چراغ داخلی را بررسی کنید

اگر دستگاه شما دارای روشنایی داخلی است؛ لامپ آن باید زمانی که درها بسته هستند خاموش شود. سغی کنید درها را به آرامی ببندید. اگر خاموش شدن تور را مشاهده نمی کنید ممکن است لامپ در حالی که یخچال در حال کار است روشن شود و گرما تولید کند. در این صورت باید از یک تکنسین خبره کمک بگیرید. در همین حال بهتر است لامپ را بردارید. با مراجعه به دفترچه راهنمای یخچال فریزر بکوی خود می توانید محل قرار گیری لامپ را پیدا کنید.

علت خنک نکردن یخچال بکو چیه؟ ترموستات

یخچال های جدید معمولا در دمای متوسط بین 35 تا 37 درجه فارنهایت از قبل تنظیم شده اند چون این محدوده دمای مطلوب برای یخچالی است که در آن می توانید غذاهای فاسد شدنی را ایمن نگه ارید. صفحه های ترموستات داخل یخچال ممکن است با کارتن های شیر یا سایر اقلام برخورد کند و تنظیمات را تغییر دهند.

حتی ترموستات های دیجیتال خارجی ممکن است به طور ناخواسته تغییر پیدا کنند یا اگر فردی به صفحه کنترل تکیه کند و ندانسته دما را افزایش دهد می تواند مشکل سرد نشدن یخچال بکو را ایجاد کند. بسیاری از پنل های دیجیتال به همین دلیل دارای قابلیت قفل کردن تنظیمات هستند. در صورت لزوم دما را به منطقه امن بازگردانید.

اگر به خوانش دمایی که دریافت میکنید اعتماد ندارید؛ یا اگر یخچال شما قدیمی تر است و ترموستات داخلی ندارد برای تست دما؛ یک ترموستات یخچال ارزان قیمت را خریداری کنید.

ترموستات بکو

برای حل مشکل خنک نکردن یخچال بکو تراز بودن را بررسی کنید

اگر یخچال روی سطح مسطحی قرار نگرفته است لطفا جای آن را تغییر دهید. اما اگر پایه های یخچال تراز نیستند می توانید با کمک آچار برای تنظیم کردن پایه های یخچال خود اقدام کنید. برای دستورالعمل های دقیق در مورد نحوه تراز کردن یخچال فریزر بکو دفترچه راهنما را مطالعه بفرمایید.

مشکلات بعد از قطعی برق را بررسی کنید

علت سرد نشدن یخچال بکو را زمانی که برق خانه تان قطع می شود را بررسی کنید. گاهی اوقات بعد از قطعی برق تنظیمات یخچال ریست می شود و سرعت خنک سازی که می خواهید را ندارد. طبیعتا مدتی طول می کشد تا غذا و نوشیدنی ها داخل آن دوباره سرد شوند اما یخچال هایی که دارای پنل های کنترل یا سوئیچ دستی هستند نیاز دارند که بعد از قطع برق به کمک کاربر تنظیم شوند.

مشکلات فنی را در نظر بگیرید

اگر مشکل ادامه پیدا کند، ممکن است یخچال شما مشکل فنی داشته باشید. اگر مشکوک به این موضوع هستید با یک نمایندگی خدمات مجاز تماس بگیرید. ممکن است کمپرسور، فن کمپرسور یا ترموستات نیاز به تعویض داشته باشند که باید توسط یک متخصص مجاز انجام شود. اگر یخچال شما همچنان تحت گارانتی است، توجه داشته باشید که تلاش برای تعویض قطعات می تواند گارانتی را باطل کند.

جمع بندی اطلاعات یخچال های بکو

داشتن یک یخچال سرد و خنک به نگهداری و حفظ طعم غذا کمک می کند. با کمی عیب یابی می توانید بررسی کنید که چرا یخچال بکو خنک نمی شود و ممکن است با یک راه حل ساده مانند جلوگیری از مسدود شدن جریان هوا، بررسی برق دستگاه یا بررسی تنظیمات دما و عملکردهای خنک کننده مشکل را حل کنید. همچنین ممکن است بتوانید کویل های کندانسور را تمیز کنید و یا درزگیرهای را تعویض کنید. اگر بعد از انجام این کارها و کمک کردن از تعمیرکار متوجه شدید که باید برای خرید یخچال فریزر بکو جدیدی اقدام کنید می توانید از محصولات فروشگاه بکولند دیدن فرمایید.

bekoland یخچال بکو

سوالات متداول

چرا یخچال بکو سرده اما فریزر سرد نیست؟

اگر فریزر کار می کند اما یخچال سرد نیست مشکل احتمالا به برق مربوط نمی شود اما می تواند یکی از مشکلات بالا را داشته باشد. حتی اگر فریزر کار می کند ممکن است قطعه ای که هوای خنک را وارد یخچال می کند خراب شده باشد. همین امر در مورد موتور فن اواپراتور یا کویل های اواپراتور هم صادق است. یک ترموسات دمای یخچال را کنترل می کند و ممکن است خراب شده باشید و یا حتی ممکن است درزگیرها ترک یا پاره شده باشند.

اگر یخچال من پر از مواد غذایی است باید ترموستات یخچال را کم کنم؟

به طور معمول یخچال شما زمانی بهترین کار را می کند که مملو از مواد غذایی نباشد. مراقب ازدحام بیش از حدی باشید که می تواند جریان هوای داخلی را کاهش دهد و از گذاشتن باقی مانده غذاها در یخچال تا زمانی که خنک نشده اند خودداری کنید. با این حال ر زمان اوج استفاده از یخچال دما را حدود 1 درجه کاهش دهید.

0/5 (0 نظر)
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *