بهترین ماشین لباسشویی بکو

نقد و بررسی لباسشویی 9744 یا 8734

نقد و بررسی لباسشویی 9744 یا 8734

نقد و بررسی لباسشویی 9744 یا 8734

ماشین لباسشویی 9 کیلویی بکو مدل 9744XO Beko از تولیدات با کیفیت کمپانی خوش نام و باسابقه ی بکو است که با مصرف کمترین میزان آب و انرژی انواع لباس های کثیف و دارای لک شما را شست و شو می دهد.

این دستگاه از وزنی 73 کیلوگرمی با ابعاد 840x600x640 میلی‌متری برخوردار است که با این وزن سبک و ابعاد جمع و جور فضای کمی از آشپزخانه ی شما را اشغال می کند.

در قسمت بالای ماشین لباسشویی 9 کیلویی بکو مدل 9744XO Beko یک پنل تمام لمسی همراه با یک صفحه نمایش LED کوچک جهت نمایش زمان باقی مانده ی شست وشو، سرعت چرخش درام و دما ، یک دکمه ی چرخشی بزرگ برای انتخاب برنامه و یک محفظه ی کشویی برای قرار گیری مواد شوینده و نرم کننده تعبیه شده است.

در قسمت پایین لباسشویی هم یک درام با ظرفیتی 9 کیلو گرمی همراه با دربی شیشه ایی تعبیه شده است.

درب درام بواسطه ی بزرگ بودنش با نام درب فضایی شناخته می شود این درب از شیشه ی حرارت دیده ی نشکن ساخته شده است که دارای رنگی دودی بوده و بواسطه ی بزرگ بودنش امکان قرار دادن حجم زیادی از لباس ها را به صورت یکجا به داخل درام فراهم می سازد.

درام لباسشویی بکو از استیل ضدزنگ ساخته شده است. وجود فناوری  AquaWave(طراحی موج وار) و برآمدگی داخل درام سبب می شوند تا لباس ها با حالتی موج وار و ملایم بدون چسبیده شدن به یکدیگر در داخل درام جا به جا شوند و علاوه بر تمیز شدن بهتر به بافتشان آسیب وارد نشود و عملکرد خشک شدنشان نیز افزایش پیدا کند.

حجم درام به دلیل وجود موتور اینورتر بدون تسمه، بالا می باشد در نتیجه موتور به طور مستقیم درام را می چرخاند و لرزش را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و همین ویژگی باعث کاهش استهلاک موتور نیز می شود.

درام با چرخش 1400 دور در دقیقه تمامی لباس ها را با هر جنس و رنگی که باشند شست و شو می دهد. در دیواره های درام منافذی وجود دارد که با خروج بخار از آن ها تمامی باکتری ها و مواد آلرژی زای روی لباس ها از بین می رود و لباس هایی تمیز و خوشبو و فاقد چین و چروک به شما تحویل داده می شود طوری که به اتوکشی نیازی نداشته باشند.

در زیر لباسشویی بکو پایه های ضد لغزش وجود دارند که از تکان خوردن و جا به جا شدن لباسشویی در حین فعالیت جلوگیری می کنند.

از دیگر امکانات ماشین لباسشویی 9 کیلویی بکو مدل 9744XO Beko امکان توقف برنامه ی شست و شو برای اضافه کردن لباس ها (Add Garment) می باشد که بعد از انجام آن می توانید برنامه ی شست و شو را از جایی که متوقف کرده اید دوباره از سر بگیرید.

این دستگاه در رده ی انرژی A+++ قرار دارد و در بازار فروش از قیمت مناسب تری نسبت به سایر برندها برخوردار می باشد در نتیجه برای استفاده ی خانواده های پر جمعیت گزینه ی مناسبی می باشد.

لباسشویی بکو نقد و بررسی

موتور اینورتر PROSMART

موتور لباسشویی درب فضایی بکو 9744XO از نوع اینورتر پرواسمارت می باشد. این قطعه از عملکرد بالایی در حین شست و شو برخوردار بوده و بواسطه ی نداشتن تسمه، مستقیما به درام لباسشویی وصل می شود و موجب تعادل بیشتر درام شده و آن را می چرخاند بنابراین اصطکاک کمتری را ایجاد کرده و باعث افزایش بازدهی لباسشویی، کاهش انرژی و سر و صدا می شود.

اینورتر از لباسشویی در برابر نوسانات برق و شوک های الکتریکی محافظت می کند و موجب کاهش مصرف انرژی می شود. تکنولوژی ProSmart میزان صدا و لرزش را به حداقل می رساند و این امکان را برای شما فراهم می سازد تا ضمن بهینه سازی هزینه های کار، بالاترین کیفیت شست و شو را نیز بدست آورید.

صدای موتور لباسشویی در حین شست و شوی لباس ها 54 دسی بل و در حین خشک کردن آن ها 73 دسی بل می باشد که این میزان صدا برای چنین دستگاه قدرتمندی بسیار کم و ناچیز می باشد.

این قطعه از سنسورهای زیادی برای اندازه گیری پارامتر ها برخوردار می باشد و به همین دلیل به آن پرواسمارت گفته می شود. سنسورها شامل: سنسور تشخیص وزن لباس،سنسور میزان لرزش و سنسور قطع کن خودکار می باشند.

سنسور تشخیص وزن: آب و انرژی مصرفی  را متناسب با وزن و حجم لباس های داخل درام می سنجد.

سنسور میزان لرزش: مقدار گردش، سرعت دور موتور و لرزش لباسشویی در موتورهای بدون تسمه را بر عهده دارد.

سنسور قطع کن خودکار: گاهی اوقات در حین شست و شوی لباس ها ماشین لباسشویی دچار شوک الکتریکی و نشتی آب می شود که این مشکل موجب آسیب رسیدن جدی به دستگاه می شود. نشتی آب ممکن است به دلیل ایراد در پمپ تخلیه، شلنگ تخلیه، شیر برقی و سنسور فشار باشد.

با تشخیص سریع مشکل توسط سنسور قطع کن خودکار، روند کار لباسشویی قطع می شود و دستگاه به صورت خودکار خاموش می شود و با این کار از آسیب رسیدن به لباسشویی جلوگیری می کند.

موتور اینورتر ProSmart

16 برنامه ی اصلی شست و شو در لباسشویی بکو9744XO

از طریق دکمه ی چرخشی بالای ماشین لباسشویی 9 کیلویی بکو مدل 9744XO Beko می توانید متناسب با نوع لباس ها و میزان کثیفی آن ها یکی از برنامه های زیر را انتخاب کنید تا از آسیب رسیدن به بافت آن ها جلوگیری کنید.

  • برنامه Cottons: جهت شست و شوی لباس های نخی و کتان مورد استفاه قرار می گیرد.
  • برنامه Cottons Eco: با کوتاه کردن چرخه ی شست و شوی لباس های کتان و نخی، خیلی اقتصادی ‌تر عمل می‌کند و تفاوت آن با برنامه Cottons در میزان مصرف انرژی و زمان شست و شوی لباس ها می باشد.
  • برنامه Synthetic: برای شستن لباس های غیر نخی با الیافی مثل پلی استر و الیاف مصنوعی استفاده می شود و لباس ها را در دمای پایین و با چرخش ملایم درام شست و شو می دهد.
  • برنامه Mixed: برای شستن انواع لباس با الیاف و رنگ‌های مختلف استفاده می شود،لازم به ذکر است که این برنامه برای شستن لباس‌های بسیار نازک و لباس‌هایی که رنگ پس می‌دهند توصیه نمی‌شود.
  • برنامه :Daily Xpressشستن سریع تر لباس ها را در یک چرخه ی شست و شو امکان پذیر می کند. این برنامه 2 کیلوگرم لباس را که معادل با 40 تی شرت و 12 حوله است در عرض 14 دقیقه و 9 کیلوگرم لباس را معادل با ظرفیت درام در عرض ۲۸ دقیقه می شوید و در کمترین زمان ممکن به شما تحویل می دهد.
  • برنامه Woollens / Hand Wash: یکی از کاربردی ترین برنامه های لباسشویی بکو می باشد که شست وشویی همانند شست و شوی با دست را بازسازی می‌کند و جهت شستن لباس هایی با جنس خاص مثل ابریشم و پنبه مورد استفاده قرار می گیرد، این برنامه با مصرف کم ترین میزان آب و انرژی و حفظ بافت لباس ها آن ها را با حساسیت بیشتری نسبت به لباس های نخی می شوید و با شست و شویی ملایم از تغییر جنس پارچه جلوگیری می کند.
  • Spin+Drain (شامل چرخش + تخلیه می باشد): برای آبکشی و خشک کردن لباس ها استفاده می شود.
  • برنامه Rinse: جهت آبکشی لباس ها مورد استفاده قرار می گیرد.
  • برنامه Duvet / Down Wear : برای شست و شوی لحاف و پارچه هایی که در ساختار آن ها از پر استفاده شده باشد کاربرد دارد.
  • برنامه :Dark Wash / Jeans برای شستن لباس های تیره  و جین در دمای مناسب 30 تا 40 درجه ی سانتی گراد کاربرد دارد.
  • :Stain Expert قابلیت پاک کردن 24 نوع لک مختلف مثل: قهوه، سس گوجه فرنگی، شکلات، خون، مواد آرایشی و … از روی لباس را دارد بنابراین برای پاک کردن لکه دیگر نیازی به سرکه ی سفید و آبلیمو ندارید.
  • برنامه Shirts: برای شستن تی شرت در دمای 40 درجه ی سانتی گراد بسیار مناسب و کاربردی می باشد.
  • برنامه Hygiene+: جهت شستن بهداشتی لباس های حساس مثل لباس های کودک و لباس های زیر زنانه و مردانه مورد استفاده قرار می گیرد چرا که هیچ حساسیتی ایجاد نمی کند همچنین برای افرادی که به شست و شوی لباس های خود خیلی حساس هستند و یا دچار بیماری پوستی یا آلرژیکی هستند بسیار مناسب و کاربردی می باشد. این برنامه با افزایش دمای آب تمامی میکروب ها و باکتری های روی لباس ها را بدون آسیب رساندن به بافت آن ها از بین می برد و لباس هایی 100 درصد بهداشتی و خوشبو را به شما تحویل می دهد.

14-   برنامه Lingerie: برای شستن لباس های زیر زنانه مورد استفاده قرار می گیرد.

15-   Outdoor / Sports: شست و شوی لباس‌های ورزشی را بر عهده دارد.

16-   برنامه Gentle Care: جهت شستن لباس های خیلی ظریف مثل لباس خواب زنانه کاربرد دارد این برنامه با شست و شوی ملایم لباس ها از آسیب رسیدن به بافت آن ها جلوگیری می کند.

توابع کاربردی در لباسشویی 9744X0

  • Prewash: برای شست و شوی بهتر لباس های کثیف آن ها را به طورکامل آبکشی می کند و بعد از آن برنامه اصلی آغاز می شود.
  • Night Mode: گاهی اوقات مجبور می شوید که از ماشین لباسشویی در شب استفاده کنید اما نگران ایجاد سرو صدا و مزاحمت برای اطرافیانتان هستید بنابراین با انتخاب این گزینه لباسشویی با ریتمی کند لباس ها را شست و شو می دهد و صدا را به حداقل می رساند.
  • Hair-free: این تابع یک گزینه کاربردی برای حذف موی حیوانات خانگی از روی لباس مجلسی، ملافه، شلوار و … می باشد و آن ها را تمیز و عاری از هر گونه مو می سازد بنابراین برای افرادی که در منزل حیوانات خانگی دارند گزینه ی مناسبی می باشد.
  • Wrinkle-free laundry: با فعال سازی این تابع، حرکت لباسشویی بسیار ملایم می شود تا از ایجاد چروک در لباس‌ها جلوگیری کند.
  • برنامه ی شروع با تاخیر: با انتخاب این برنامه شما می توانید شروع فعالیت لباسشویی را بین 0 تا 24 ساعت آینده به تعویق بیندازید مثلا آن را برای مواقعی که در منزل نیستید و یا برای ساعات اولیه صبح که هم مصرف انرژی کم است و هم تعرفه ی کمتری برای آن در نظر گرفته شده است تنظیم نمایید.
  • DrumClean:با فعال کردن این برنامه درام به صورت خودکار تمیز می شود و جرم و ضایعات درون آن از بین می رود و فضایی کاملا تمیز و بهداشتی برای شستن لباس ها آماده می شود. تمیز کردن منظم درام مانع خراب شدن زودهنگام لباسشویی می شود وطول عمر آن را افزایش می دهد.

سایر قابلیت های لباسشویی 1400 دور بکو

1-OptiSense: این فناوری با خشک کردن لباس ها در سطحی مطلوب به طور خودکار متوقف می شود به عبارتی دیگر وقتی سنسورهای رطوبت، تشخیص دادند که لباس ها به صورت یکسان خشک شده اند جریان برق را قطع می کنند تا موجب صرفه جویی در انرژی شوند.

2- AntiCrease (ضد چین و چروک): این برنامه با حفظ بافت و رنگ لباس به کمک فناوری IonGuard آن ها را به گونه ایی شست و شو می دهد که زیاد چروکیده نشوند و اتوکشی راحت تری داشته باشند.

3-برنامه Protection for waterproof fabrics: برای محافظت از پارچه ها و لباس‌هایی که دارای الیاف ضدآب هستند به کار می رود.

4- قفل ایمنی کودک: کمپانی بکو برای ایمن بودن لباسشویی آن را مجهز به قفل کودک کرده است تا در حین شست و شوی لباس ها، کودک کنجکاو شما درب لباسشویی را باز نکند و یا برنامه های آن را دستکاری نکند.

با فعال شدن این گزینه درب لباسشویی به صورت اتوماتیک از داخل قفل می شود و تمامی تنظیمات دستگاه از دسترس خارج می شوند طوری که با لمس یا برخورد اتفاقی با دکمه ها تنظیمات لباسشویی عوض نخواهد شد در نتیجه شما می توانید با اطمینان از سلامتی کودک و دستگاه خود بدون هیچ نگرانی به دیگر کارهای خود بپردازید.

بکو بهترین لباسشویی

جمع بندی

ماشین لباسشویی 9 کیلویی بکو مدل 9744XO Beko از مکانیزمی اتوماتیک برخوردار می باشد و از طریق 16 برنامه ی اصلی و 6 برنامه ی ویژه ی شست و شو تمامی لباس های کثیف شما را با مصرف کمترین میزان آب و انرژی شست و شو می دهد.

این دستگاه بدنه ایی فلزی و محکم دارد و در برابر فشار و ضربات احتمالی از مقاوت بالایی برخوردار می باشد. رنگ سفید لباسشویی همراه با درب بزرگ دودی آن جلوه ی خاصی را به دکوراسویون آشپزخانه ی شما می بخشد.

لباسشویی بکو دارای امکاناتی نظیر: موتوراینورتر پرواسمارت، دکمه ی چرخشی انتخاب برنامه، درام استیل با ظرفیت 9 کیلو گرم، پنل تمام لمسی همراه با صفحه نمایش LED، محفظه ی مواد شوینده و پایه ی ضد لغزش می باشد.

محفظه ی مواد شوینده دارای فضایی سه قسمتی است که به صورت همزمان می توان از مواد شوینده و نرم کننده در داخل آن استفاده کرد. این محفظه با حالت کشویی که دارد به راحتی بیرون کشیده می شود و با دارا بودن سیستم صرفه جویی و مصرف بهینه ی مواد شوینده، آن را متناسب با حجم و وزن لباس ها مصرف می کند.

لباسشویی بکو در هر چرخه ی شست و شو 58 لیتر آب و به طور سالانه 161 کیلو وات برق را مصرف می کند که با صرفه جویی در مصرف برق در رده ی مصرف انرژی +++A قرار گرفته است. موتور لباسشویی بکو فاقد تسمه بوده و به صورت مستقیم به درام متصل می شود.

بنابراین باعث تعادل بیشتر درام و کاهش صدا می شود و امکان استفاده از لباسشویی در شب هنگام و یا زمان استراحت اعضای خانواده را فراهم می سازد.

این قطعه از سنسورهای زیادی برای اندازه گیری پارامترها برخوردار می باشد  بنابراین تا حد زیادی کارایی دستگاه را بالا برده است. این سنسورها شامل: سنسور تشخیص وزن لباس، سنسور میزان لرزش و سنسور قطع کن خودکار می باشند که برای محافظت از لباس ها و ماشین لباسشویی به کار می روند.

از ویژگی های بارز لباسشویی 9 کیلویی بکو، قابلیت جمع کردن موی حیوانات خانگی از روی لباس، ملحفه، شلوار و … می باشد. برنامه ی AntiCrease علاوه بر حفظ بافت و رنگ لباس ها، به کمک فناوری IonGuard آن ها را به گونه ایی شست و شو می دهد که زیاد چروکیده نشوند و اتوکشی راحت تری داشته باشند.

با انتخاب برنامه ی شروع با تاخیر شما می توانید شروع فعالیت لباسشویی را تا 24 ساعت آینده به تعویق بیندازید مثلا آن را برای مواقعی که در منزل نیستید و یا برای ساعات اولیه صبح  که هم مصرف انرژی پایین است و هم تعرفه ی کمتری برای آن در نظر گرفته شده است تنظیم نمایید.

علاوه بر موارد ذکر شده با فعال کردن قفل کودک، درب لباسشویی از داخل قفل می شود و تا پایان شست و شو باز نمی شود همچنین تمامی تنظیمات آن از دسترس خارج می شوند تا با برخورد اتفاقی یا دستکاری دکمه ها، تغییر پیدا نکنند.

در پایان شست و شو شما می توانید با فعال کردن برنامه DrumClean، درام را به صورت خودکار تمیز کنید و جرم و ضایعات درون آن را از بین ببرید و فضایی کاملا تمیز و بهداشتی را برای شستن لباس ها آماده کنید.

این محصول با تنظیم خودکار میزان مواد شوینده عملکرد شست وشو را بهبود می بخشد و در مصرف آب و انرژی به میزان قابل توجهی صرفه جویی می‌کند در نتیجه ی می تواند گزینه ی مناسبی برای انتخاب و خرید باشد.

مشخصات ماشین لباسشویی 9 کیلویی بکو مدل 9744XO Beko

  • برند: Beko
  • مدل: 9744XO
  • ظرفیت: 9 کیلوگرم
  • قابلیت اضافه بار: دارد
  • نوع بارگیری: از جلو
  • وزن: 73 کیلوگرم
  • ابعاد: 840x600x640 میلی‌متر
  • جنس بدنه : فولاد
  • جنس درام: استیل ضد زنگ
  • طول سیم برق: 1.5 متر
  • تعداد برنامه اصلی شست و شو: 16 برنامه
  • تعداد برنامه ویژه شست و شو: 6 برنامه
  • نوع موتور: اینورتر هوشمند Pro Smart
  • سرعت چرخش موتور: 1400 دور در دقیقه
  • میزان صدا در حین شست وشو: 54 دسی بل
  • میزان صدا در حین خشک کردن: 73 دسی بل
  • نوع صفحه نمایش: LED
  • پنل تمام لمسی: دارد
  • رده مصرف انرژی: +++A
  • تعویق زمان شست وشو: دارد
  • شست و شوی با بخار: دارد
  • شست و شوی توربو: دارد
  • قابلیت ضد چروک: دارد
  • قابلیت ضد آلرژی: دارد
  • قابلیت ضد لکه: دارد
  • قابلیت اضافه بار: دارد
  • فناوری Aqua Wave: دارد
  • شروع به کار دوباره به صورت اتوماتیک: دارد
  • سنسور حذف کردن کف: دارد
  • سنسور تشخیص وزن لباس: دارد
  • سنسور قطع کن خودکار: دارد
  • قابلیت فقط شست و شو: دارد
  • قابلیت خشک کردن لباس: دارد
  • قابلیت تمیز کردن خودکار محفظه: دارد
  • قابلیت حذف موی حیوانات خانگی از روی لباس: دارد
  • قابلیت تنظیم زمان: دارد
  • قابلیت محافظت از رنگ لباس: دارد
  • تنظیم خودکار کمیت آب: دارد
  • قفل کودک: دارد
  • مصرف سالانه انرژی: 161 کیلو وات بر ساعت
  • مصرف آب در هر چرخه شست و شو: 58 لیتر
  • منبع انرژی: برق ورودی220-240 ولت با فرکانس 50 – 60 هرتزی
  • پایه ی ضد لغزش و قابل تنظیم: دارد
  • ساخت و مونتاژ: کشور ترکیه

    نقد و بررسی لباسشویی 9744 یا 8734

    ماشین لباسشویی 8 کیلویی بکو مدل Beko WTV8734XCM  

    ماشین لباسشویی 8 کیلویی بکو مدل Beko WTV8734XCM یک دستگاه تمام اتوماتیک می باشد که لباس های کثیف شما را با مصرف کمترین میزان آب و انرژی در کسری از ثانیه شست و شو می دهد.

    این دستگاه با وزن سبک 70 کیلوگرمی و ابعاد جمع و جور 600 × 590 × 840 میلی متری فضای کمی از آشپزخانه ی شما را اشغال می کند و با طراحی شیک و منحصر به فردی که دارد به راحتی با دیزاین آشپزخانه ی شما ست می شود.

    جنس درب لباسشویی از شیشه ی حرارت دیده می باشد که ضد خش بوده و در برابر فشار و ضربات احتمالی مقاومت بالایی دارد. این درب بزرگ 34 سانتی متری به درب فضایی نیز معروف است و از رنگ سیلور برخوردار می باشد و نسبت به مدل های دیگر لباسشویی کمی بزرگ تر است و با زاویه ایی 171 درجه ایی به طرف چپ باز می شود. این درب شیشه ایی باعث می شود تا کاربران فرایند شست و شو را مشاهده نمایند.

    در قسمت راست و بالای لباسشویی یک نمایشگر LED جهت نمایش برنامه ها و یک پنل لمسی دیجیتالی برای انتخاب آپشن ها و دمای شست و شو تعبیه شده اند و در قسمت وسط  آن نیز یک ولوم بزرگ برای تنظیم و انتخاب برنامه های اصلی تعبیه شده است و در قسمت چپ لباسشویی نیز محفظه ی مواد شوینده قرار گرفته است.

    این دستگاه از 16 برنامه ی اصلی و 4 آپشن یا برنامه ی ویژه جهت شستن لباس ها و وسایل حجیم مثل: پتو، پرده، لباس پلاستیکی، لباس کتانی، لباس پشمی، لباس کودک، مواد پلاستیکی مثل کفش و … برخوردار می باشد. این برنامه ها سبب می شوند تا در موقعیت های متفاوت شما بتوانید به راحتی لباس های کثیف خود را در کمترین زمان ممکن تمیز و پاکیزه نمایید.

    از ویژگی های بارز لباسشویی 8 کیلیویی بکو می توان به شست و شوی سریع و شست و شوی نیم بار آن اشاره کرد که برای مواقعی که عجله دارید بسیار کارآمد می باشند. این دستگاه دارای سنسورهای متنوعی مثل: سنسورقطع کن خودکار، سنسور تشخیص وزن لباس، سنسور حذف کف و … می باشد و با مصرف کم انرژی در رده ی مصرف انرژی +++A قرار دارد، به لطف این رتبه، لباسشویی بکو در طول سال 177 کیلو وات ساعت، برق و به طور میانگین 10560 لیتر آب جهت شستن و تمیز کردن لباس ها مصرف می کند.

    میزان صدای لباسشویی در حین شست و شو 51 دسی بل و در حین خشک کردن 74 دسی بل می باشد، که این میزان صدا برای چنین دستگاه قدرتمندی بسیار کم و ناچیز می باشد بنابراین در هرساعتی از شبانه روز و حتی موقع خواب نیز می توانید از آن استفاده کنید.

  • لباسشویی بکو WTV8734XCM با فناوری ها و قابلیت های متنوعی که دارد می تواند سخت ترین لکه های روی لباس شما را بدون اینکه اثری از آن ها بر جای بماند پاک کند و24 نوع لک مختلف را  به راحتی از بین ببرید. بنابراین دیگر لازم نیست از سرکه ی سفید، آب لیمو و مواد شوینده ی ظرف استفاده کنید.لباسشویی بکو 8734 برای تنظیم و تراز شدن بهتر از پایه هایی مقاوم برخوردار شده است که از تکان خوردن و لرزش دستگاه در حین خشک کردن لباس ها جلوگیری می کند و باعث روان تر کار کردن لباسشویی می شود.
  • این دستگاه  با دارا بودن ویژگی تنظیم خودکار سطح آب و کنترل میزان آب وارده به درام، از سرریز شدن آن جلوگیری می‌کند. ویژگی تشخیص بار نا متعادل در لباسشویی به شما اجازه نمی‌دهد بیش از ظرفیت دستگاه از آن کار بکشید. بنابراین در مواقعی که لباس بیشتری داخل درام لباسشویی قرار دهید دستگاه شروع به سر و صدا و لرزش می‌کند.شما می توانید تایم شروع شست و شوی لباس ها را در لباسشویی 8 کیلویی بکو بین 1 تا 24 ساعت تنظیم نمایید. علاوه بر موارد ذکر شده می توانید برنامه ی لباسشویی را برای اضافه کردن لباس متوقف کنید سپس فرایند شست و شو را از همان جایی که متوقف کرده اید دوباره از سر بگیرید.

    نقد لباسشویی

     

    درام لباسشویی WTV8734XCM بکو

    دیگ یا درام لباسشویی بکو WTV8734XCM دارای ظرفیتی 8 کیلویی می باشد و از استیل ضد زنگ ساخته شده است. در واقع استیل بهترین جنس برای درام است چون زیاد جرم نمی گیرد و از چسبندگی لباس ها به یکدیگر جلوگیری می کند. درام فرایند آبکشی لباس ها را سریع تر می کند و به گونه ایی طراحی شده که از آسیب رسیدن به بافت لباس ها جلوگیری می کند. لباس ها به کمک هلدینگ داخل درام به خوبی غلطانده می شوند.

    دیواره های درام از قابلیت Aqua Wave (طراحی موج وار) برخوردار می باشند یعنی منافذ آن به شکل مارپیچی تعبیه شده اند. این طراحی موج وار مانع چروک شدن لباس ها می شود. همچنین فناوری AirTherapy در درام باعث می شد تا از بخار برای جلوگیری از چروک، خوشبو کردن لباس و حذف آلرژی استفاده شود. وزنه یا هلدینگ اطراف درام باعث حفظ تعادل در لباسشویی می شود البته لازم به ذکر است که با یک دور چرخش لباس تعادل به صورت اتوماتیک در لباسشویی برقرار می شود.

    حجم درام به دلیل وجود موتور اینورتر بدون تسمه، بالا می باشد بنابراین موتور به طور مستقیم درام را می چرخاند و لرزش را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و همین ویژگی باعث کاهش استهلاک موتور نیزمی شود. نمدهای اطراف درام صدای آن را به خوبی ایزوله می کنند. در درام لباسشویی 8 کیلیویی بکو فقط ورودی آب سرد وجود دارد و برای گرم کردن آب از هیتر استفاده می شود.

     

    16 برنامه اصلی شست وشو در لباسشویی 8734

    لباسشویی بکو به لطف 16 برنامه ی شست و شو به شما این امکان را می دهد که در موقعیت های متفاوتی که برایتان ایجاد می شود، بتوانید با صرفه جویی در وقت و انرژی به راحتی لباس های کثیفتان را تمیز و پاکیزه کنید. این برنامه ها عبارتند از:

    1-  Cottons: (شست و شوی لباس‌های کتان)

    2- :Cottons Eco (شست و شوی اقتصادی لباس‌های کتان) این برنامه با کوتاه کردن چرخه ی شست و شو خیلی اقتصادی ‌تر عمل می‌کند.

    3-  :Synthetics (شست و شوی الیاف مصنوعی)

    4- Daily Xpress: (برنامه شست وشوی سریع لباس‌ها در 14 دقیقه)

    5Mix 40: (شست وشوی لباس‌های مختلط)

    6- Woollens / Hand Wash: (برنامه شست و شوی لباس‌های پشمی و ظریف)

    7- Gentle Care: (شست و شوی لباس‌های کتان ظریف)

    8- Spin+Drain: (آبکشی و خشک کردن لباس‌ها)

    9- Rinse: (برنامه آبکشی)

    10- Down Wear: (برنامه شست و شوی لباس‌های زیر)

    11- Outdoor Sports: (شست و شوی لباس‌های ورزشی بیرون)

    12- :Dark Care Jeans (شست وشوی لباس‌های تیره و جین)

    13- StainExpert: (برنامه مخصوص از بین بردن لکه) 24 نوع لکه ی روی لباس را مثل : قهوه، سس گوجه فرنگی، شکلات، خون، مواد آرایشی و … را حذف می کند.

    14- Shirts: (شست و شوی تیشرت)

    15- Hygiene+: (شست و شوی بهداشتی) با حذف کامل آلرژی‌ها و انواعی از میکروب‌ها، لباس‌هایی کاملاً تمیز و بهداشتی را به شما ارائه می‌دهد.

    16:Lingerie (شست و شوی لباس‌های زیر زنانه)

    4 برنامه ویژه شست و شو در ماشین لباسشویی بکو  WTV8734XCM

    برنامه های اصلی به تنهایی کاربرد چندانی ندارند و باید همراه با برنامه های ویژه استفاده شوند تا کارایی شست و شو را افزایش دهند.

    1 – Pre Wash (شست و شوی اولیه): هر زمان که احساس کردید لباس‌هایتان خیلی کثیف هستند و نیاز به خیساندن اولیه دارند، می‌توانید این گزینه را فعال کنید.

    2- Extra Rinse + آبکشی اضافی: برای لباس هایی که دیر کف خود را از دست می دهند، کاربرد دارد.

    3- Night Mode (حالت شب): اگر قصد روشن کردن لباسشویی در شب را دارید و نمی خواهید صدای لباسشویی اطرافیانتان را اذیت کند می توانید حالت شب را فعال کنید، در این حالت ریتم شست و شو به کندی پیش خواهد رفت تا سر و صدا به حداقل ممکن برسد.

    4- شست و شوی سریع: برای مواقعی که وقت کمی دارید و می خواهید خیلی سریع لباس های تمیز را از ماشین لباسشویی تحویل بگیرید می توانید از دو برنامه ی سریع لباسشویی استفاده کنید که یکی از آن ها 2 کیلو گرم لباس را در عرض 14 دقیقه شست و شو می دهد و دیگری تا 8 کیلوگرم لباس (معادل با ظرفیت لباسشویی) را در عرض 28 دقیقه شست و شو می دهد که بسته به نیاز خود می توانید هریک از این برنامه ها را استفاده کنید.

     

    موتور اینورتر

    کمپانی بکو در ماشین لباسشویی 8 کیلویی بکو مدل Beko WTV8734XCM از موتور اینورتر پرو اسمارت استفاده کرده است. اینورتر از لباسشویی در برابر نوسانات برق و شوک های الکتریکی محافظت می کند و موجب کاهش مصرف انرژی نیز می شود.

    این قطعه با چرخش 1400 دور در دقیقه لباس های شما را به بهترین شکل ممکن شست و شو می دهد و چون از نوع پرواسمارت می باشد به صورت هوشمند چرخه ی شست و شو را کنترل می کند.

    موتور اینورتر ProSmart به شما این امکان را می دهد تا ضمن بهینه سازی هزینه های کار، بالاترین کیفیت شست و شو را نیز بدست آورید و طراحی بدون برس آن نیز باعث صرفه جویی در مصرف انرژی ، عملکرد بی سر و صدا و دوام بیشتر می شود بنابراین بدون نگرانی از قبض برق به راحتی می توانید از ماشین لباسشویی بکو استفاده کنید.

     

    نقد و بررسی لباسشویی 9744 یا 8734سایر امکانات لباسشویی درب فضایی بکو  WTV8734XCM

    برنامه Air therapy : با به جریان انداختن بخار یا هوایی گرم بر روی لباس ها باعث از بین رفتن چروک های لباس می شود که در طی این فرایند لباس ها خوشبو نیز می شوند. شاید این برند یکی از تنهاترین برندهایی باشد که از این برنامه ی کاربردی برخوردار می باشد. این برنامه به واسطه نرم نگه داشتن لباس ها چین و چروک روی آن ها را از بین می برد و بخار تولید شده، میزان آلرژی و میکروب روی لباس ها را تا99.99 درصد از بین می برد.

    فناوری OptiSense

    این فناوری با خشک کردن لباس ها در سطحی مطلوب به طور خودکار متوقف می شود به عبارتی دیگر وقتی سنسورهای رطوبت، تشخیص دادند که لباس ها به صورت یکسان خشک شده اند جریان برق را قطع می کنند تا موجب صرفه جویی در انرژی نیز بشوند.

    گاهی اوقات شما نمی توانید تشخیص بدهید که چه مقدار زمان و چه برنامه ایی را برای شست و شو و تمیز کردن لباس هایتان در نظر بگیرید. برای رفع این مشکل شما می توانید از سه سنسور هوشمند تعبیه شده در ماشین لباسشویی بکو کمک بگیرید و برنامه و زمان لازم را برای تمیز کردن لباس هایتان انتخاب کنید.

    سنسور تشخیص وزن لباس

    این سنسورها متناسب با ظرفیت و وزن لباس ها میزان آب و انرژی مصرفی را اندازه می گیرند و موجب استفاده ی بهینه از آب و انرژی می شوند. همچنین نوع لکه را از روی لباس تشخیص می دهند، لکه ها می توانند پایه ی رنگی یا چربی داشته باشند مثل: شکلات، خون، سس، مرکب و … که سنسورها با کارایی بالایی که دارند آن ها را تشخیص داده و در عرض چند ثانیه لکه ها از روی لباس حذف می شوند.

    بنابراین لباس هایی پاکیزه و عاری از هر گونه لکه را تحویل استفاده کنندگان خود می دهند در نتیجه دیگر لازم نیست از سرکه سفید، آب لیمو و مواد شوینده ی ظرف برای از بین بردن لکه ها استفاده کنید.

    سنسور قطع خودکار

    گاهی اوقات در حین کار کردن ماشین لباسشویی در اتصالات آب و برق مشکلی مثل شوک الکتریکی یا نشتی آب بوجود می آید که موجب آسیب رسیدن به لباسشویی می شوند. به کمک سنسور قطع کن خودکار در ماشین لباسشوی بکو این مشکلات سریعا تشخیص داده می شوند و روند کار لباسشویی قطع شده و دستگاه به صورت اتوماتیک خاموش می شود در نتیجه آسیبی به لباسشویی وارد نمی شود و سالم می ماند.

    برنامه تاخیر در فرایند شست و شو

    با توجه به اینکه لباسشویی بکو از نوع اتوماتیک می باشد، می توانید برنامه ی شست و شوی لباس ها را برای ساعتی مشخص تنظیم نمایید مثلا برای زمانی که مصرف انرژی کم باشد و تعرفه ی کمتری برای آن در نظر گرفته شده باشد که به این ویژگی تعویق شست و شو گفته می شود.

    برنامه ویژه DrumClean

    این برنامه برای تمیزکاری دیگ یا درام لباسشویی طراحی شده است. شما می توانید هر چند وقت یکبار این گزینه را فعال کنید تا همیشه درامی تمیز و بهداشتی را برای شست و شوی لباس‌هایتان در اختیار داشته باشید.

    قفل کودک

    کمپانی بکو برای ایمن بودن ماشین لباسشویی 8 کیلویی بکو مدل Beko WTV8734XCM آن را مجهز به قفل کودک کرده است تا در حین شست و شوی لباس ها، کودک کنجکاو شما درب لباسشویی را باز نکند و یا برنامه های آن را دستکاری نکند.

    با فعال شدن این گزینه درب لباسشویی قفل شده و تمامی تنظیمات دستگاه از دسترس خارج می شوند در نتیجه شما می توانید با اطمینان از سلامتی کودک و دستگاه خود بدون هیچ نگرانی به دیگر کارهای خود بپردازید.

    جمع بندی

    ماشین لباسشویی 8 کیلویی بکو مدل Beko WTV8734XCM  در رده ی انرژی A+++  قرار دارد و با صرفه جویی در مصرف آب و انرژی لباس هایی تمیز و فاقد چین و چروک را به شما تحویل می دهد. موتور آن از نوع اینورتر پرواسمارت است که با چرخش 1400 دور در دقیقه لباس ها را تمیز و عاری از هر گونه آلرژی و میکروب می سازد. این قطعه بدون تسمه می باشد و به طور مستقیم درام را می چرخاند در نتیجه صدای کمی را ایجاد می کند و از استهلاک کمتری نیز برخوردار می باشد.

    لباسشویی بکو دارای امکاناتی نظیر: درب فضایی بزرگ، صفحه نمایش LED، پنل دیجیتالی، ولوم چرخشی، پایه ی ضد لغزش، درام استیل با ظرفیت 8 کیلو گرم و محفظه ی مواد شوینده می باشد و قابلیت از بین بردن 24 نوع لک مختلف مثل: مواد آریشی، خون، مرکب، سس و … را از روی لباس دارد.

    این دستگاه با داشتن 16 برنامه ی اصلی و 4 برنامه ی ویژه ی شست و شو لباس های شما را عاری از هر گونه لک و چربی می سازد. در حین نوسانات برق و یا نشتی آب، سنسور قطع کن خودکار، لباسشویی را به طور اتوماتیک خاموش می سازد تا مانع آسیب رسیدن به دستگاه شود.

    سنسور تشخیص وزن نیز حجم لباس ها را اندازه گیری می کند تا متناسب با آن آب و انرژی را مصرف کند. با وجود برنامه ی توربو، لباس ها 30 دقیقه سریع تر از برنامه های معمولی شسته می شوند که این ویژگی برای مواقعی که عجله دارید بسیار مناسب و کاربردی می باشد.

    هنگام روشن کردن لباسشویی شما می توانید قفل کودک را فعال کنید تا مانع باز شدن درب لباسشویی در حین شست و شوی لباس ها و دستکاری برنامه ها شوید.

    بررسی لباسشویی بکو از برنامه ی ویژه DrumClean نیز برخوردار می باشد که هرچند وقت یکبار با فعال کردن آن می توانید درام را کاملا تمیز و عاری از هر گونه میکروب و آلرژی سازید.

    با وجود برنامه ی تاخیر در شست و شو، لباسشویی برای ساعتی مشخص تنظیم می شود مثلا برای زمانی که مصرف انرژی کم باشد و تعرفه ی کمتری را برای آن در نظر گرفته باشند که با این عمل هزینه ی قبض برق شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند. ماشین لباسشویی 8 کیلویی بکو مدل Beko WTV8734XCM علاوه بر کیفیت و عملکرد بالا نسبت به برند های دیگر قیمت پایین تری دارد بنابراین از طرفدارن زیادی در بازار فروش برخوردار شده است.

     

    مشخصات ماشین لباسشویی 8 کیلویی بکو مدل Beko WTV8734XCM  

    • برند: Beko
    • مدل: WTV 8734 XCM
    • ظرفیت: 8 کیلو گرم
    • نوع بارگیری: از جلو
    • وزن: 70 کیلو گرم
    • ابعاد: 600 × 590 × 840 میلی متر
    • تعداد برنامه اصلی شست و شو: 16 برنامه
    • تعداد برنامه ویژه شست و شو: 4 برنامه
    • نوع موتور: اینورتر پرواسمارت
    • سرعت چرخش موتور: 1400 دور در دقیقه
    • میزان صدا در حین شست وشو: 51 دسی بل
    • میزان صدا در حین خشک کردن: 74 دسی بل
    • نوع صفحه نمایش: LED
    • پنل تمام لمسی: دارد
    • رده مصرف انرژی: +++A
    • شست و شوی توربو: دارد
    • تعویق زمان شست وشو: دارد
    • شست وشوی سریع در 14 دقیقه: دارد
    • قابلیت ضد چروک: دارد
    • قابلیت ضد آلرژی: دارد
    • قابلیت ضد لکه: دارد
    • افزودن موارد فراموش شده: دارد
    • فناوری Aqua Wave: دارد
    • شروع به کار دوباره به صورت اتوماتیک: دارد
    • سنسور حذف کردن کف: دارد
    • سنسور تشخیص وزن لباس: دارد
    • سنسور قطع کن خودکار: دارد
    • قابلیت فقط شست و شو: دارد
    • قابلیت خشک کردن لباس: دارد
    • قابلیت تمیز کردن خودکار محفظه: دارد
    • قابلیت تنظیم زمان: دارد
    • قابلیت محافظت از رنگ لباس: دارد
    • شست وشوی با بخار: دارد
    • قفل کودک: دارد
    • ساخت و مونتاژ: کشور ترکیه

     

4.5/5 (2 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *